Farmwork Tasmania - Reisverslag uit Devonport, Australië van Marceline Gerritsen - WaarBenJij.nu Farmwork Tasmania - Reisverslag uit Devonport, Australië van Marceline Gerritsen - WaarBenJij.nu

Farmwork Tasmania

Door: Marceline

Blijf op de hoogte en volg Marceline

01 Februari 2017 | Australië, Devonport

Hello everyone!

Mijn laatste blog is alweer een tijdje geleden dus het leek me tijd voor een updateje. Ik ben 3 januari vertrokken uit Sydney na een TE GEK Oud en Nieuw en vervolgens aangekomen in Launceston. Daar even op Pien gewacht en samen een taxi genomen naar ons hostel. In het hostel aangekomen bleken we nog 1 dag bij onze appeltjes te kunnen werken. 4 januari hebben we dus ons laatste dagje bij de appels gewerkt, maaar was mijn lieve mama ook jarig. Uiteraard even geskyped!

Het volgende verhaal kan wat warrig worden, maar hee.. welkom in mijn leven momenteel..

De volgende dag besluiten Pien en ik eens een kijkje te gaan nemen bij een blueberryfarm. Daar hebben we wat formulieren ingevuld en moeten we morgen terugkomen voor een induction (soort introductie). De dag er na er dus weer heen gereden en een induction gekregen. We moeten helaas een paar dagen op dit werk wachten, maar het is momenteel het enige wat ze hier hebben. De dagen tot het werken op de blueberryfarm heb ik voornamelijk gevuld met naar het strand gaan, hardlopen, boodschappen doen en lezen. Pien komt op een ochtend naar me toe met het verhaal dat we misschien een baantje hebben bij de potatoes (aardappelen). We besluiten de farmer (de boer van de boerderij) te mailen voor meer informatie. We krijgen een mail terug met een uitnodiging voor een induction (alweer..) Deze vindt pas overmorgen plaats, dus we besluiten de volgende dag wel bij de blueberries te gaan werken. Zo gezegd zo gedaan. Het is de bedoeling dat je de blueberries van de bomen haalt, op een manier die Pien en ik de 'kietelmanier' noemen. Je moet het zien om het te snappen haha. Vervolgens doe je de berries in een emmer die je om je middel hebt hangen en leeg je de emmers in een paar bakjes die je in een krat naast je hebt staan. Je krijgt hier niet per uur betaald, maar per kratje. Het verdient helaas niet heel goed..

De volgende dag stond er de induction voor de potatoes op het programma. Deze induction zag er professioneel uit en ze vertelden dat er 7 dagen per week was voor 10-12 uur per dag. Dat klinkt goed! De volgende dag hebben we de rest van de induction, want de mevrouw die ons meer kwam vertellen, kon de eerste dag niet. We konden vandaag meteen even 2 uurtjes onkruid wieden. Snappen jullie het nog....?

De 16e zouden we beginnen met de potatoes. Dus besluit ik nog 1 dagje bij de blueberries te gaan werken, om zo toch wat geld te verdienen.

Toen begonnen de potatoes. Aangezien niet iedereen meteen op de harvester moest werken, begon ik met wieden. Vond dit niet zo heel erg, want zo had ik toch werk. De dag er na mocht ik wel op de harvester. Dit is een soort huifkar waar wij, de aardappels die binnenkomen, moeten sorteren. Hier wordt je echt heel smerig van en de rotte aardappels ruiken echt verschrikkelijk. Het is gewoon bijna niet te omschrijven! Sindsdien werk ik dus op een harvester op een potatoefarm. Het werk is helaas niet iedere dag, omdat de boer 13 mensen heeft aangenomen en er maar 6 nodig heeft, dus dat is echt heel jammer. Ik probeer ondertussen wat geld bij te verdienen door de mensen van het hostel massages te geven na al het harde werk op de farm. Hier kan ik een mooi zakcentje mee verdienen.

Als ik niet aan het werk ben, probeer ik goed uit te rusten. Soms werk je namelijk van 6:00-18:00..soms minder uur.. je kan nergens van op aan en soms gooit het weer roet in het eten. Slecht weer betekent geen werk. Je kan je voorstellen dat een meisje zoals ik die met een agenda leefde in Nederland, hier soms nog wat problemen mee heeft. Maarja..welkom in het farmleven..

Ik heb het geld nodig om mijn volgende droom te gaan volgen, namelijk Nieuw Zeeland. Iris en Heleen komen mij namelijk daar opzoeken voor een supertoffe reis! Mn vliegtickets en buspas zijn geboekt en ik kan niet wachten om meer van dit gave land te zien. Samen gaan we een maandje samen reizen, waarna ik weer terug zal keren naar Sydney en Iris en Heleen hun reis zullen voortzetten in Brisbane.

Verder heb ik het hier nog steeds naar mijn zin. Pien en ik reizen nog steeds samen en heb ik een toffe tijd met mijn Engelse travelbuddies hier.

Maar voor nu nog 2 weekjes werken!

Ik vind het super om al jullie toffe berichtjes te lezen!

Liefs Mars!

  • 01 Februari 2017 - 10:56

    Gusta:

    Jouw reis is net een rollercoaster, maar weer heerlijk om te lezen.
    En super leuk dat Iris en Heleen komen.
    Ben benieuwd hoe dat straks allemaal gegaan is
    Blijf genieten van alles, de superleuke dingen maar ook de mindere kanten zijn een goede leerschool en ervaring
    Wens je een heerlijke tijd met je vriendinnen straks

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marceline

Actief sinds 22 Juni 2016
Verslag gelezen: 405
Totaal aantal bezoekers 86763

Voorgaande reizen:

10 Oktober 2016 - 10 Juni 2017

Australië

Landen bezocht: