G'day mates! I'm in Australia! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marceline Gerritsen - WaarBenJij.nu G'day mates! I'm in Australia! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marceline Gerritsen - WaarBenJij.nu

G'day mates! I'm in Australia!

Door: Marceline

Blijf op de hoogte en volg Marceline

17 Oktober 2016 | Australië, Sydney

En toen was het eindelijk 10 oktober, de dag waar ik al heel erg lang naar uit heb gekeken.
De maandagochtend begon vroeg. De backpack stond al klaar, alleen de laatste spulletjes nog in m'n dagrugzak doen. Ontbijtje gemaakt en op naar Schiphol. Heel gek om de rest van m'n spullen thuis achter te laten.

Na wat oponthoud onderweg, zijn we ruim op tijd aangekomen op Schiphol. Langzaamaan druppelt de rest van de groep binnen en al snel zijn we compleet. Na een korte briefing mochten we als groep inchecken. Na het inchecken nog even een kopje koffie gedronken en vervolgens was het moment daar. Het moment van gedag zeggen. Hier heb ik enorm tegen opgezien, maar op dat moment wist ik dat ik deze reis onwijs graag wil maken en dat iedereen me daar in onwijs lief steunt. Na veel lieve woorden en berichtjes de douane door. Nog een paar keer omgekeken en gezwaaid en toen was mijn 'uitzwaaigroepje' uit het zicht verdwenen.

De eerst vlucht vertrok richting Bangkok, waar we een korte tankstop hadden. De eerste vlucht van 11 uur verliep eigenlijk heel erg snel. Ik had echt verwacht me te gaan vervelen, maar dit is eigenlijk geen moment gebeurd. Veel gekletst met de groep, filmpjes gekeken en wat gelezen. Slapen lukte op dit moment nauwelijks. Ook m'n eerste envelop geopend van de meiden, thanks meiden! Na een uurtje in Bangkok mochten we borden voor onze groep richting Taipei, in Taiwan. Hier verbleven we 1 dag in een hotel. In Taipei ben ik samen met een paar anderen de stad even in geweest rondom het hotel en ons verbaasd over de diverse winkeltjes en de geur die er hangt. Overal liggen er eieren in zwart water die er niet echt aantrekkelijk uitzagen. Aangezien het vliegtuigeten nou niet bepaald smakelijk was, heb ik besloten wat broodjes te halen in het hotel. Dit zal later nog een goed idee blijken. Tot slot nog even 2 uurtjes slaap weten te pakken en vervolgens in het busje weer terug naar de luchthaven.

De derde en laatste vlucht ging naar SYDNEY! Onze eindbestemming. Tijdens het inchecken was ik weer wat vergeten. Je zal denken een ezel stoot zich niet 2x aan de zelfde steen.. Ik was voor de 3e keer vergeten m'n waterflesje te legen, met als gevolg dat mijn tas er weer uit werd gehaald. Na het leeggooien van dit flesje mocht ik doorlopen. Deze laatste vlucht verliep, net als de andere 2, prima. Ook tijdens deze vlucht werd er weer eten geserveerd en kreeg ik voor de 4e keep warm eten voorgeschoteld. Vaak was er keus uit kip, zalm of noodles. Lekker zou je zeggen.. Toch besloten om m'n eigen broodjes op te eten, heerlijk! De laatste keer eten in het vliegtuig was spaghetti, die me overigens prima beviel! Ook deze vlucht 'vloog' snel voorbij en voor we het wisten waren we geland in Aussie!!

Opgehaald door het team van Australian Backpackers, de organisatie waar we als groep mee vlogen. Met het busje eerst langs het opera house en harbour bridge geweest. Wat is Sydney mooi! Vervolgens door naar het hostel waar we een welkomstdrankje kregen in de stralende zon! Helaas zat m'n zonnebrand nog ingepakt en moest ik na 10 minuten mij al wapenen tegen de felle zon door middel van een vestje.

De avond hadden we onze eerste aussie bbq. Ook heb ik mijn eerste kangaroo gespot.. Helaas.. Als stukje vlees van de bbq op mijn bord. Ik merk dat ik erg moe ben van de reis. Heb in het vliegtuig alleen de laatste vlucht geslapen. Lekker op tijd naar bed dus!

De 2e dag was onze regeldag. Naar de bank voor de bankrekeningen, Medicare regelen voor de zorg in Australie, afspraak voor de Tax Return en ga zo maar door. Blij dat dit nu allemaal goed geregeld is. Tussen de afspraken door vallen me er een aantal dingen op: de kinderen lopen in uniform en vergeet ik steeds naar rechts te kijken bij het oversteken. Vandaag heb ik ook echt last van een jetlag, die dus in verschillende vormen kan voorkomen. Sommige zijn erg moe, hebben buikpijn of zijn duizelig. Ik voelde me als of ik nog steeds in een vliegtuig zat met turbulentie. Zo stond ik met iemand te praten en viel ik bijna om, weg evenwicht. Raar fenomeen. Helaas zal ik t/m zaterdag hier last van hebben.

De 3e dag van de groepsreis is aangebroken : de surfdag! Hier heb ik onwijs veel naar uitgekeken. We gingen naar Farm Beach, een super mooi afgelegen strand met perfecte weersomstandigheden, aldus onze toffe tourguide. Eenmaal in een wetsuit geholpen, kregen we onze surfplanken en begonnen we met een theoriegedeelte. Hierna mochten we het water in. Na een paar keer oefenen is het me een aantal keer gelukt om te staan, wat een kick! Helaas ook een aantal keer flink gevallen. Ach, de blauwe plekken waren het helemaal waard! Na de lunch mochten we nog eens 1 1/2 uur het water op en waren de golven nog heftiger. Na deze surftrip terug naar het hostel, snel wat gegeten en wat uitgezocht voor het vervolg van mijn reis.

Op de 4e dag stonden de blue mountains & een 'wildlife' park op het programma. De bezienswaardigheden liggen hier ver uit elkaar. Dit betekent lang reizen (4 uur heen en terug in een bus is vrij normaal), maar wauw wat zijn de blue mountains mooi! Op verschillende zogeheten 'lookouts', die onze tourguide haarfijn wist te vinden met een 4WD, hadden we prachtig uitzicht op deze canyon! Na dit uitstapje zijn we op de terugweg nog naar een 'wildlife' park geweest. Hier weer iets van m'n bucketlist kunnen afstrepen: koala's en Kangaroos zien! Na het eten van een pizza was het tijd om eens een kijkje te gaan nemen in het nachtleven van Sydney, namelijk in Manly.

De 5e dag, en tevens laatste dag van de groepsreis, stond in het teken van een stadstour door Sydney. Het opera house en harbour bridge van dichtbij kunnen bekijken en er ook nog eens langsgegaan met de ferry. Ik kijk m'n ogen uit. Tussen de sightseeing door ook nog heerlijk van de zo'n kunnen genieten en aan m'n kleurtje kunnen werken. Na een lunch met uitzicht op de harbour bridge weer verder gelopen richting de ferry naar darling harbour. Daar met de hele groep avondgegeten. Terug in het hostel heb ik met Lauri, m'n vader en Iris kunnen facetimen en Skypen. Dit is soms nog lastig vanwege de slechte wifiverbindingen in Australie en natuurlijk het tijdsverschil.

En dan is het tijd om uit collaroy te vertrekken. Maar er stond iets leuks op de planning. Ik ga samen met Kim en Laura slapen bij een Aussie in huis. Nou hoor ik jullie denken, hoe heeft ze dat nou weer voor elkaar gekregen? Kim haar vader heeft jaren geleden gebackpackt door Australie en heeft daar wat mensen ontmoet, waaronder Rosanna. Kim heeft Rosanna opgezocht en zij nodigde ons uit om een nachtje bij ons te slapen. Maar daar bleef het niet bij. Ze haalde ons op bij het hostel waarna we met haar auto een kleine tour kregen door de stad. Ondertussen kregen we leuke verhalen te horen over Sydney, Australie en haar Italiaanse familie. Dit alles met haar toffe Australische accent, waar ik steeds meer aan begin te wennen! Ook nog de Sydney Fishmarket bezocht. Heel bekend onder de Aussie, minder bekend onder de toeristen. Hier vielen we enigszins op, aangezien de Aussies ons heel lang vinden. Wat wel een vreemd gevoel is, dat je aan de linkerkant in moet stappen voor de bijrijderskant en dat je rechts in moet halen. Maar ook dat went al wat.

Op dit moment ben ik dus bij Rosanna thuis en gaan we straks lekker eten, waarna we toch maar vroeg naar bed gaan. Morgenochtend vroeg gaan we naar het zonnige CAIRNS!

  • 17 Oktober 2016 - 08:16

    Marissa:

    Ha Marceline,
    Klinkt alsof je het hartstikke naar je zin hebt! Heel gaaf! Geniet ervan, en ga niet eerder naar huis voordat je alles hebt gedaan wat je wilde doen :-). Tijd gaat snel!
    Heeeeel veel plezier!!

    Groetjes Stef en Marissa

  • 17 Oktober 2016 - 08:21

    Gusta:

    Wauw klinkt super allemaal! Leuk om dit allemaal te lezen. En wat Marissa ook zegt doe/ ontdek alles wat je graag wilt. En haal alles eruit wat er in zit. Geniet en maak plezier.

  • 17 Oktober 2016 - 10:26

    HM Gerritsen:

    Hoi Mars. Hebben met plezier aan het ontbijt je verslag gelezen. Het gaat goed daar. Ook over je oren tijdens het vliegen lezen we niets dus dat zal ook prima gegaan zijn. Ook bedankt voor je foto s we genieten erg van. In die paar dagen dat je nu weg bent heb je al ontzettend veel gezien erg leuk voor je. Morgen ga je vliegen 2500 km naar het erg mooiei weer, komenden 14 dagen op weerplaza steeds 30 graden en op de foto s via internet naar een heel mooie streek. Geniet ervan en krijg van een paar knuffesl van ons Oma en Opa.Opa.Gook Luck.

  • 17 Oktober 2016 - 10:26

    HM Gerritsen:

    Hoi Mars. Hebben met plezier aan het ontbijt je verslag gelezen. Het gaat goed daar. Ook over je oren tijdens het vliegen lezen we niets dus dat zal ook prima gegaan zijn. Ook bedankt voor je foto s we genieten erg van. In die paar dagen dat je nu weg bent heb je al ontzettend veel gezien erg leuk voor je. Morgen ga je vliegen 2500 km naar het erg mooiei weer, komenden 14 dagen op weerplaza steeds 30 graden en op de foto s via internet naar een heel mooie streek. Geniet ervan en krijg van een paar knuffesl van ons Oma en Opa.Opa.Gook Luck.

  • 17 Oktober 2016 - 12:48

    Nick :

    Heej Mars :-) zo te lezen heb je een paar heerlijke dagen in Sydney gehad! Vette stad hé :-) Geniet van je laatste avond in Sydney en een goede reis gewenst richting Cairns! See ya mate!

  • 17 Oktober 2016 - 14:23

    Katie:

    Hey Mars!
    Zoals beloofd, natuurlijk zo snel mogelijk gelezen ;) Fijn dat je t naar je zin hebt! Leuk dat je bij een Aussie bent, kan je echt de cultuur beleven. Heel veel plezier in Cairns, super omgeving ;)
    See the pics soon!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marceline

Actief sinds 22 Juni 2016
Verslag gelezen: 413
Totaal aantal bezoekers 86741

Voorgaande reizen:

10 Oktober 2016 - 10 Juni 2017

Australië

Landen bezocht: