Mijn tijd in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marceline Gerritsen - WaarBenJij.nu Mijn tijd in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marceline Gerritsen - WaarBenJij.nu

Mijn tijd in Sydney

Door: Marceline

Blijf op de hoogte en volg Marceline

13 April 2017 | Australië, Sydney

En zo sta je na een maand New Zealand weer met beide benen in Sydney, klaar voor een nieuw avontuur.

Nadat ik in New Zealand gedag had gezegd tegen Iris en Heleen, begon nu weer een nieuw hoofdstuk, waar ik in Sydney op zoek ga naar werk. De eerste 2 nachten heb ik een hostel geregeld. Dit hostel was oke, maar vond het niet een hele gezellige plek. Ondertussen heb ik via internet en apps diverse vacatures de deur uit gedaan en veel rondgebeld en langsgegaan. Ik heb meteen die dag een gesprek bij Happy Travels, waar ik andere Backpackers kan gaan helpen met hun reis. Het gesprek ging heel goed en ik heb de volgende dag een trial, een paar uurtjes proefdraaien. Ik natuurlijk helemaal blij. Na het interview heb ik een fysio'klant' staan, Jesper. Een hele goede 'klant' want via hem kom ik in contact met een verhuurder die een bed in een appartement vrij heeft staan. Morgen samen met Jesper naar dat appartement kijken, ook hij heeft een bed in dat appartement die hij wil bekijken!
De volgende dag vol goede moed naar Happy Travels. In moest mensen binnen in de winkel zien te krijgen en informeren naar de reisplannen die ze hadden. Dit ging heel goed en ze waren enthousiast. Helaas hebben ze pas over 2 weken iemand nodig, dus moest ik op zoek naar iets anders. Ik heb immers nu een baantje nodig! Best teleurgesteld ga ik terug naar m'n hostel, waar op dat moment niemand is, omdat iedereen werkt. Dan voel je je wel even eenzaam. Na een klein dipje vol goede moed weer door gaan zoeken naar andere baantjes. Ik zie een vacature bij een Italiaan en daar ga ik dan ook naar binnen met m'n cv. Overmorgen mag ik er op trial komen! Daarna snel door naar het appartementje. Jesper en ik waren beide enthousiast en hebben dan ook beide gekozen om daar in te trekken. We wonen dan in een appartementje met 8 anderen, dus 10 in totaal. Met zwembad, sauna, sportschool en zwembad en centraal gelegen! Helemaal happy!!
De dag er na vertrek ik voor 2 nachten naar een ander hostel, voordat ik in m'n appartementje kan. Wat een ongelooflijk rot hostel is dit! Kakkerlakken all over the place! Te goor voor woorden! Blij dat ik hier maar 2 nachten ben, eigenlijk al 2 nachten te veel. Met klachten doen ze niks en het hostel heb ik helaas al betaald.. Besloten een rondje door de stad te lopen langs het opera house en de harbour bridge.
De volgende dag had ik de trial bij het Italiaanse restaurant. Het is een chaotisch restaurant, waar iedereen van alles doet. Maar toch ging de trial goed en ik moest wachten op reactie van hen of ik word aangenomen. 'S middags met Tim, die ik ken via Facebook, de Coogee to Bondi walk gelopen. Een supermooie walk langs cliffen en de zee! Het beeld waar ik in Australie zo van hou! Het gekke is, het ene moment loop je langs kliffen en het andere moment loop je over een begraafplaats.

En dan kon ik na 2 nachten in het verschrikkelijke hostel naar m'n eigen plekje in Sydney! Wat een verademing! Ondertussen nog druk aan het solliciteren, want heb uiteindelijk niks meer van de Italiaan gehoord, terwijl ze me sowieso zouden bellen. Weer een teleurstelling, maar vol goede moed weer door. De middag met Sylvia doorgebracht, ook ontmoet via Facebook. Blijft grappig hoe snel je mensen leert kennen!

De dag er na heb ik een interview bij een sales bedrijf. Het was een groepsinterview waarin je je zelf moest verkopen. Dit ging naar mijn mening prima. S middags nog een trial gehad, ook in de sales, maar daar uiteindelijk ook niks meer van gehoord. Ik hoor wel aan het einde van de dag dat ik ben aangenomen bij het salesbedrijf! Ik natuurlijk helemaal blij. Morgenmiddag heb ik een training voor dat bedrijf. De volgende ochtend heb ik echter nog een gesprek staan, ook voor een salesbedrijf. Ook dit ging goed en hoor ik later die middag of ik ben aangenomen. Na dat gesprek in de ochtend heb ik s middags de training van het eerste bedrijf. Hier moet ik ook m'n contract tekenen. Omdat ik niet wist of ik zou worden aangenomen bij het tweede bedrijf, heb ik besloten om te tekenen. Ik word een uur daarna gemaild dat ik ook bij deze ben aangenomen! Nu heb ik de keus! Ik besluit voor het tweede bedrijf te gaan. Ondertussen ben ik ook al weer aan het kijken naar werk als Fysiotherapeut in Nederland voor als ik straks terug ben. Ik heb zelfs een Skypegesprek gehad om via die weg te solliciteren! Erg leuk om te doen!

Op zondag kun je in Sydney voor $2,50 onbeperkt reizen. Samen met 3 Nederlanders ga ik voor de tweede keer naar de Blue Mountains. Ik weet niet of het kwam door de jetlag, maar sommige dingen van de eerste keer blue mountains was ik alweer vergeten. Gaaf om het nog een keer te zien.
De maandag is dan eindelijk mijn eerste werkdag! Vol goede moed ging ik er tegen aan! Ik werk voor een dier en welzijnorganisatie, die strijdt tegen dierenleed in de wereld. Ik moet mensen vragen om te stoppen en vervolgens m'n pitch (verhaaltje) doen over het dierenleed in de wereld. M'n Engels is ondertussen goed, dus daar maak ik me geen zorgen over. Het vervelende is dat je continue wordt 'afgewezen' en heel heel vaak een 'nee' te horen krijgt. Sommige mensen kijken je niet eens aan of lopen met een grote bocht om je heen alsof je een besmettelijke ziekte hebt. Het is mijn doel om 'sales' te maken, dus om mensen te overtuigen om onze organisatie met een maandelijkse bijdrage te steunen. Dit is moeilijk, want veel mensen willen dat niet. Ook al vind ik de baan helemaal niet mijn ding, ik besluit het toch nog een dag te proberen. De volgende dag is echter precies hetzelfde, alleen nog een tikkeltje erger. Ik vind het heel moeilijk om mensen aan te spreken als ik zien dat ze haast hebben of gewoon geen zin hebben om met mij als fundraiser te praten. En ik snap ze.. In Nederland heb ik daar ook geen zin in als ik haast heb.. Ik besluit te stoppen.. Dit is het niet waard.

De volgende dag besluit ik m'n RSA te halen, om zo legaal alcohol te mogen schenken in Australie, dat mag niet zonder RSA certificaat. Ik heb ook een gesprek geregeld met een restaurant, waar ik de volgende dag op trial mag komen. Onderweg naar dat restaurant sms't de leidinggevende me dat ik toch te ver weg woon..lekker dan, ik was al onderweg. Teleurstelling nummer..(ik ben de tel kwijt).. S middags nog een gesprek bij een Belgisch bonbonrestaurant. Dit ging heel goed en mag weer op trial komen. Ik ben alleen nog maar 3 weken beschikbaar voor werk en ze hebben iemand nodig voor 3 maanden. Ik ga niet liegen dat ik 3 maanden beschikbaar ben, dus ik dank haar voor de baan. Ik besluit m'n appartement op te zeggen en te stoppen met zoeken naar werk. Het gaat voor deze korte periode dat ik nog kan werken niet lukken om hier werk te zoeken. Ik plaats een oproep op Facebook en er komt een meisje kijken, die het appartement wil overnemen en ook mijn RSA cursus wil overkopen. Ik blij!

Ik heb al die tijd contact gehouden met Pien, m'n reisgenootje waar ik al eerder mee heb gereisd en gewerkt. We besluiten samen op roadtrip te gaan en zo mijn reis te gaan afsluiten. Maar eerst mag ik nog een weekje in Sydney verblijven voor ik m'n appartement uit moet.

De klassieker Ajax-Feyenoord is zeker niet aan m'n neus voorbijgegaan hier. Ik heb de wedstrijd samen met een heleboel Nederlanders gekeken in een Celtic supporters kroeg. Geweldige sfeer hing daar. En de sfeer werd natuurlijk alleen maar beter voor mij en m'n mede ajaxfans toen Ajax snel scoorde en uiteindelijk de wedstrijd won. Gedurende de wedstrijd gezonde rivaliteit tussen de Feyenoorders en Ajacieden, maar naderhand gezellig met z'n allen een biertje gedronken.

4 april is m'n vader jarig, dus uiteraard even geskyped en gefeliciteerd! De middag gespendeerd met Mitchell, via de voetbalwedstrijd leren kennen, en een wandeling gemaakt door de stad langs veel highlights zoals macquiries point, harbour bridge, opera house, Botanic Garden en China Town.

Het is super mooi weer in Sydney, dus besluit ik een hike te gaan doen. Ik pak de bus naar de Spit brug waar m'n hike begint: de spit to Manly coastwalk. Een 10km hike langs cliffen en door bossen, waar af en toe een grote hagedis oversteekt. Heel gaaf! De strandjes die je onderweg tegenkomt zijn soms gewoon verlaten, een heerlijk gevoel van rust. 'S avonds afgesproken met Marije, een nichtje van Amber, een vriendin van mij uit Nederland. Besloten lekker oer-Hollands pannenkoeken te eten.

Ondertussen is mijn oude reisgenootje Pien weer in Sydney en samen maken we plannen om de zuidkust van Australie te gaan doen. We boeken een relocations auto naar de hoofdstad Canberra. Een relocations houdt in dat iemand een auto heeft gehuurd en dat wij hem weer terugbrengen naar zijn oorspronkelijke bestemming. Dit is dus erg voordelig! Vervolgens boeken we een bus naar Melbourne waar we enkele dagen blijven, om vervolgens te gaan roadtrippen naar Adelaide en Perth! Wat gaaf en wat heb ik hier zin in!!

Het weekend spendeer ik heerlijk op Bondi Beach omdat het heerlijk weer is in Sydney! Op de zaterdagavond stond er nog een verjaardag van een huisgenootje gepland en was dit ook deels mijn 'goodbyeparty'. M'n huisgenootjes Irene en Alysa hebben zelfs nog cakejes voor me gebakken, heel erg lief! Maandag was mijn laatste dag in Sydney. Nog even wat rondgelopen en een koffietje gedronken met Ylja, die ik in Nieuw Zeeland heb leren kennen. Erg gezellig!

En dan zit mijn turbulente tijd in Sydney er op. Ik baal ontzettend daar ik geen werk heb gevonden, maar waar er een deur dichtgaat, gaat er ook een open.

Mijn roadtrip is inmiddels al 3 dagen van start, maar die verhalen houden jullie te goed in mijn volgende blog! Dit lijkt me genoeg leesvoer voor nu.

Liefs vanuit Oz!

  • 13 April 2017 - 19:20

    Gusta:

    Wauw wat een verhaal weer zeg.
    Ups en downs, wat een "emotionele rollercoaster"
    Maar wat een schat aan ervaringen doe jij op.
    Dat pakken ze nooit meer af

    Veel plezier en blijf genieten van alles

    Groetjes Gusta

  • 14 April 2017 - 12:58

    Nick:

    Heeej Marceline :-) Idd. een periode met Ups and Downs! Ik snap je teleurstelling en frustratie, had precies hetzelfde in Perth en aan het einde van mijn reis in Sydney! Maar je hebt je best gedaan en meer kan je niet doen! Nu lekker genieten met je oude reisgenoot, lekker samen op roadtrip en genieten! Volgens mij had je mijn tips allemaal al maar mocht je er nog meer willen, stuur dan een berichtje! After Rain there's sunshine! Enjoy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marceline

Actief sinds 22 Juni 2016
Verslag gelezen: 631
Totaal aantal bezoekers 86692

Voorgaande reizen:

10 Oktober 2016 - 10 Juni 2017

Australië

Landen bezocht: