What an amazing country! - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Marceline Gerritsen - WaarBenJij.nu What an amazing country! - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Marceline Gerritsen - WaarBenJij.nu

What an amazing country!

Door: Marceline

Blijf op de hoogte en volg Marceline

30 Oktober 2016 | Australië, Airlie Beach

De tijd vliegt.. Maar wat is het genieten hier in dit prachtige land!

Nadat we de vlucht naar Cairns op een haar na hadden gemist, mijn oren deze 'korte' vlucht van 4 uur niet heel fijn vonden, waren we heel erg blij dat we waren aangekomen in het warme en zonnige Cairns. Meteen een klap van de hitte toen we uit het vliegtuig stapten. Nadat we onze bagage hadden opgehaald werden we door een dame van het hostel naar onze nieuwe verblijfplaats gebracht, Calypso Inn. We konden helaas de kamer nog niet in, dus besloten we met de gratis shuttlebus naar het centrum te gaan. Niet echt slim om onze bikini te vergeten, want in de stad ligt een lagoon, een soort zwembad, waar je in kan zwemmen, omdat de zee te gevaarlijk is. Dus besloten Kim en ik onze tours te gaan boeken langs de oostkust. Na een paar uur bij Happy Travels te hebben gespendeerd, hebben we onze tours gelukkig vast kunnen leggen. Eigenlijk wilde ik zonder te veel te plannen de oostkust doen, maar dat blijkt nu in het hoofdseizoen eigenlijk niet mogelijk. We besluiten de oostkust met de Greyhound bus te gaan doen en we boeken verschillende tours.

De volgende dag stond het great barrier reef op het programma! Een boot bracht ons op 1 1/2 uur varen naar onze eerste snorkelplek. Hier hadden we meteen geluk: we zagen onze eerste schildpad en wat zwom hij dichtbij! Verder kunnen genieten van het mooie koraal en alle dieren die er leven. Helaas kun je wel zien dat het reef al wel beschadigd is, er was niet veel kleur meer over. Na een half uurtje verder varen kwamen we aan op een 'zandbank' midden in de oceaan. Je moet je voorstellen dat ineens een kleine berg met zand voor je ligt. Heel vreemd. Hier ook weer even mogen snorkelen, zelfs heel dichtbij het koraal! Al met al een super ervaring!

De dag er na was een rustdagje, welke we wel nodig hadden na alle indrukken. Kim en ik besloten nog een keer naar Happy Travels te gaan, omdat we toch wel graag het daintree forest en cape tribulation wilden zien. Dus stond voor de volgende dag het regenwoud en cape tribulation op het programma! We werden opgehaald door onze tourguide en in dit busje bleken meer Nederlanders te zitten, waar ik mijn reis mee begonnen ben. Onderweg gestopt langs prachtige 'lookouts' en gestopt bij een aboriginal, die ons vertelde over zijn cultuur en de geschiedenis. We rijden verder naar een waterval, waar we even heerlijk hebben kunnen zwemmen. Tijdens het zwemmen hoorde ik geritsel in m'n tas. Een groudturkey had m'n oreo's gevonden en besloot er mee vandoor te gaan. Dag oreo's.. Daarna een krokodillentour gedaan over een rivier, waar we onze eerste wilde krokodil hebben gespot! Stukje verderop was ons onderkomen voor de nacht, midden in de jungle! Geen bereik, geen WiFi en weinig beschaving. Wat een rust. Om 16:00 met een lokale gids een bushwalk gedaan langs het oerwoud en de stranden, uitkijkend voor krokodillen die er leven. Het was daarom ook verboden van de paden af te wijken of in de zee te gaan zwemmen. We zagen later weer een wilde krokodil, oke.. Ze zijn hier dus echt...best vreemd. Ook nog gave vogels gezien en natuurlijk veel spinnen. Ik ben hier nu wel van m'n spinnenfobie af haha. Na het avondeten nog even naar de prachtige sterrenhemel gekeken, een vallende ster gezien en dus een wens naar Nederland gestuurd. Op tijd naar bed, want ik ben deze dagen wat verkouden geworden door de airco.
En toen ging om 5:00 de wekker. Dit was absoluut de moeite waard toen we zagen wat een supermooie zonsopkomst we hadden. In 1 woord: WAUW!
Op de terugweg hadden we een toffe gids die stopte waar hij vond dat we moesten stoppen. We stopten bij een pad die door het oerwoud ging, waar we de kans kregen mieren te eten die smaakten naar lemon. Dit niet gedaan, ik zou het door m'n verkoudheid immers toch niet proeven.. De tourguide vond het leuk z'n gezicht door een mierennest te halen en de mieren op te halen. Wat wel leuk was, was dat hij echt de moeite nam om ons diverse survivaltips aan te leren. Mocht ik ooit meedoen met expeditie robinson, dan weet ik wat ik moet doen ;). Tot slot nog een cassawurry gezien, een zeer zeer zeldzame vogel, waar sommige een half dezelfde route rijden om zo'n beest te zien, zat hij bij ons gewoon langs de weg met z'n jongen! Van de tourguide hoorden we dat hij laatst met z'n poten een maag uit het lichaam van een persoon had getrapt, omdat deze persoon iets te dichtbij kwam. Ik besloot veilig in de bus te blijven.
Tot slot nog gestopt bij een stenenstrand, waar we onze Cairnstower mochten bouwen. Terug in Cairns weer een nachtje geslapen in Calypso Inn, morgen naar Townsville.
Na een 8 uur durige busreis aangekomen in Townsville, waar niet veel te beleven bleek. Wel geslapen in een heel fijn en schoon hostel, Orchid guesthouse, waar ik heel goede WiFi had. Skypen met Nederland dus!

De 24e met de Ferry richting Magnetic Island op naar het hostel Bungalow Bay. Eenmaal aangekomen begonnen we meteen met de Koala tour, waar we een krokodil, slang, schildpad en andere diverse reptielen mochten vasthouden. Tot slot nog een koala mogen vasthouden. De volgende dag besloten we met z'n vijven een 4WD te gaan huren: Kim, Leonie, Robert, Ross en ik. Wat was het wennen om links te moeten rijden, rechts te moeten zitten en links te moeten schakelen. We hebben de hele dag over het eiland gereden en natuurlijk zijn we offroad geweest, gaaf! De plaatselijke 'fort walk' is een aanrader! 2 koala's in het wild gezien en mooie uitzichten bekeken op de top van de berg. Daarna de walibi's gevoerd en vervolgens doorgereden naar westpoint waar we weer offroad mochten. Een moeilijke weg, maar toen we de zonsondergang zagen, was dit het allemaal waard. En wiens beurt was het om terug te rijden.. Mijn beurt..half in het donker offroad teruggereden, toen er opeens een walibi overstak. Gelukkig miste ik hem op een haar na!

De dag er na nemen Kim, Leonie en ik de bus naar Airlie Beach, van waaruit we de Whitsundays zullen bezoeken! Ik kijk hier zo erg naar uit. Airlie Beach zelf bevalt ook echt goed, heerlijk strandcultuurtje hier met wel veel toerisme.

En dan is het zover : Whitsundays!! We gaan naar de boot en varen een heel stuk de oceaan op. Tijd voor onze eerste snorkelplek. Wauw! Het is hier een stuk kleurrijker dan toen we op het reef gingen snorkelen bij Cairns. Eenmaal terug op de boot bleek er een gasexplosie te zijn geweest op de boot en stond een van de crewmembers in brand! Terug naar Airlie Beach, aangezien hij naar het ziekenhuis moest. In de haven kregen we een pizza, aangezien ons eten niet meer te eten was. Er werd door de baas besloten de gasleidingen te controleren. Na een controle kwamen ze er achter dat een van de crewmembers bugspray (anti - insectenspray) bij het vuur had gebruikt en dat er dus niks met de gasleiding aan de hand was. Het was al donker, maar we konden veilig weer de oceaan op. De volgende dag was het tijd voor weer 2 keer snorkelen. Wat een gave plek! Per ongeluk wel 1x het koraal aangeraakt met m'n voet, omdat het koraal bijna tegen de oppervlakte van het water kwam. Gelukkig is er niks met m'n voet aan de hand en ik hoop met het koraal ook niet.. Daarnaast ook Whiteheaven Beach bezocht, 1 van de 5 mooiste stranden ter wereld. Nou wauw dat klopt!! Het water was zoooo blauw en de stranden zo wit, dat het leek alsof je in een zwembad stond. Het zand voelde aan als poedersuiker, zo fijn zand! Al met al een dagje genieten! Alweer! Omdat we wat vertraging hadden opgelopen kregen we de kans om nog 1 extra snorkelduik te maken, bij black Island, waar schildpadden zwemmen! Na al deze mooie trips heel veel dieren gezien, die gewoon naast je bleven zwemmen, alsof je deel van de school was.

Zoals jullie merken heb ik het enorm naar m'n zin hier. Op dit moment reizen Kim en ik samen met Leonie de oostkust af en sluiten er af en toe mensen bij ons aan. Ik ben onwijs aan het genieten van al het moois hier. Ik wilde graag een korte blog schrijven, maar door de hoeveelheid momenten die ik hier mee maak, is dat bijna niet te doen.

Liefs Mars

  • 30 Oktober 2016 - 10:33

    Gusta:

    Wat een belevenissen! Wat gaaf allemaal, wauw kan niet anders zeggen dan dat je een waanzinnig mooi avontuur aan het beleven bent. Prachtig allemaal!

  • 30 Oktober 2016 - 12:49

    Opa:

    Bedankt voor je uitgebreide verslag. Oma heeft het ook gelezen, foto gestuurd, reactie wat een belevenis voor je. Wij genieten er van. Oma stel veel Vragen en via internet kan ik veel beantwoorden. Morgen maandag zal ik weer proberen om te skype met je. Geniet maar lekker van alle moois en van het mooie weer.Liefs van ons.




  • 31 Oktober 2016 - 12:44

    Nick:

    G'Day Mate! Volgens mij heb "the Ozzie way of Life" al aardig leren kennen. Gaaf hé om tussen de Whitsunday eilanden te zeilen! Ik weet nog wel dat ik het zoooo jammer vond, om na een paar dagen al van de boot af te moeten gaan :-( Het was zo chill! Hoe smaken de Tim Tams? Enjoy and C'ya mate!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marceline

Actief sinds 22 Juni 2016
Verslag gelezen: 545
Totaal aantal bezoekers 86695

Voorgaande reizen:

10 Oktober 2016 - 10 Juni 2017

Australië

Landen bezocht: